~ 1 ~
© -
Camping.Gjering.dk

Klargøring til 2018 sommerhalvåret.

Vores campingvogn er opmagasineret i vinterhalvåret på en gård sydøst for Dronninglund. Vi hentede den Tirsdag den 8 maj 2018. Samtidg lavede vi en aftale om at vi også kunne have den stående i sommerhalvåret når vi ikke brugte den. Tidligere havde vi en aftale med en anden udlejer om at den kunne stå i en indhejning i Nibe. Vi syntes at det er en bedre ordning at den kunne være samme sted hele året, også selv om der er lidt længere end til Nibe. Ved Dronninglund står den indendørs i en tør hal med betongulv. Vi brugte den efterfølgende uge til at gøre den klar til sommerhalvåret, af en eller anden grund var den blevet godt støvet udvendigt selv om den havde stået indendørs ??, Måske havde porten stået åben en dag det blæste meget. Vi nød at gøre den klar, det var en dejlig fornemmelse nu skulle vi ud i “verden”

Jammerbugt camping pinsen maj 2018

Vi havde tidligere på året været til åbent hus hos Jysk Caravan Center i Støvring, der havde vi bl.a. mødt værtsparet til campingpladsen “Jammerbugt Camping”  der ligger i Vendsyssel ved Fjerritslev, vi havde en længere snak med dem, et meget sympatisk par der tydeligt brænder for deres campingplads. Vi fik en invitation til at besøge pladsen i Pinsen hvor vi så var inviteret til spisning den første dag hos dem. Vi besluttede at besøge dem i pinsen og havde på forhånd ringet og  reserveret plads 81.

Fredag den 18 maj,

Vi kørte hjemmefra kl 13  vejret var et blandet vejr blæst og lidt småregn men ok temperatur. Vi kørte over Nibe og Aggersundbroen til Fjerritslev. Ved Aggersundbroen er der en større kiosk / caffeterie, der holdt vi for lige at få en is, det viste sig at være nogle uøvede små piger der stod for at lave kræmmerhusene, det var de ringeste is vi nogenside har fået, efter et par bid så røg de i skraldespanden. Vi ankom til pladsen kl 14.30 og fik vores reserverede plads. Det viste sig at det var en meget fin plads med græs og god plads, Der var ikke så mange på den del af pladsen så vi nød den gode plads og omgivelserne. Vi skulle betale forud, det er vi egentlig ikke vant til, men ok det var vel i orden vi skulle alligevel være der hele pinsen. Der var fast pris 495 kr + strøm (35 kr pr dag). Til aften var vi jo inviteret til spisning, det var Flæskesteg med det hele, vin eller øl til maden, vi fik en meget stor fadøl. Vi var der sammen med nogle af deres venner og et par enkelte andre campister der også var inviteret. Det var virkeligt god mad og meget hyggeligt, det foregik i pladsens bistro der kun var åben for os den aften. Vejeret var ok med temperatur på 17 grader. Senere på aften hyggede vi os i vognen med en flaske rødvin. Jeg sov dårligt den nat sikkert på grund af for meget vin og øl. Alt i alt en meget god dag.
~ 2 ~

Lørdag den 19 maj.

Vi stod op og spiste morgenmad under solsejlet, blødkogte æg og rundstykker, der var fint vejr 22 grader og sol. Vi kørte til Klim strand camping for at se campingpladsen. Det er en meget stor og flot plads med mange mennesker, flotte bygninger og reception. Nok ikke lige en plads for os. Derefter kørte vi til Thorup strand for at se de berømte fiskere og både fra Tv serien “Gutterne fra Thorup strand”. Der var en lille fin fiskeforretning hvor man kunne bestille fiskeburgere og købe flere slags fisk og skaldyr med hjem. En del af bådene var halet op på stranden og der var mange turister for at se bådene og området. Derefter kørte vi til Fjerritslev by, vejret var rigtig flot for årstiden, vi gik en tur i byen, i Imerco købte vi en smart beholder til kaffe. Vi endte i en herre- ekviperings forretning og købte 2 skjorter til mig. Vi kørte derefter tilbage til pladsen, Aase tog solbad resten af eftermiddagen. Jeg fik “endelig” Stofa Web Tv til at virke på computer og TV. Nu kunne vi se alle de hjemlige tv kanaler, Vi har nemlig opsagt Boxer abbonnementer idet de ikke længere havde et abbonement man kunne bruge i i de måneder det passede en, vi syntes det blev for dyrt. Til aften lavede vi et rigtig stort frokostbord med flere slag sild, laks, rejer og 3 slags ost dertil øl og meget snaps. Det blev meget sent inden vi kom i seng nu var det blevet lidt koldt 6-7 grader udenfor så vi satte lidt varme på indtil vi gik i seng. En meget god camping dag og meget hyggelig aften / nat.
Så er vi på plads med solsejl og tæppe
~ 3 ~ © -  Camping.Gjering.dk

Søndag den 20 maj (Pinsesøndag)

Flot vejr igen 25 grader skyfri himmel. Vi kørte en tur til Thisted by for at se den lokale campingplads som vi havde hørt en del om den, vi talte med campingchefen (en kvinde) om pladsen fik lov til at gå en tur på pladsen, den ligger helt ned til fjorden med flot udsigt. En del af pladsen skråner en del, men alt i alt en skøn plads. Derefter kørte vi til Bulbjerg og gik en længere tur på toppen af klinten. Vi var tilbage kl 14.30, vi havde talt om at forlænge opholdet med en dag idet vi syntes at pladsen er fin og vejret ok. Vi aftalte det med lejerchefen. Aase tog solbad resten af eftermiddagen, jeg læste lidt og slappede af, flot flot vejr, en dejlig dag. Vi har desværre ikke billeder fra den dag.

Mandag den 21 maj (Pinsemandag)

Efter en god nat søvn, (jeg sov for en gang skyld godt) stod vi forholdsvis tidligt op, jeg kørte til den lokale brugs, ca 4 km, og købte rundstykker mm. Vejeret var igen meget flot ca 22 grader men vinden var drejet i øst og var lidt køligt. Men vi nød morgenmaden ude under solsejlet rundstykker, blødkogt æg og en lille en til halsen, skønt. Til middag kørte vi til vejlerne for at se de mange fugle fra fugleskjulene (hytte), der var desværre ikke så mange fugle, vi kom dog meget tæt på et svanepar ca 1 meter, naturen er meget smuk, et fantastisk område der er skabt der. Derefter kørte vi til den “berømte” Thy lejr. Vi gik en tur i lejren og hilste på beboerne,vejeret var ok så der var en del voksne og mange børn ude i det fri, alt så fint ud, børnene havde det tydelig vis godt, de legede i den fri natur uden flotte legeredskaber o.l. Vi talte om senere, at alle så egenlig meget tilfredse og glade ud, trods de lidt “primitive” forhold, det så ud som om de havde en ustresset tilværelse i harmoni med dem selv og naturen. Vi var hjemme igen midt eftermiddag. Bilen var blevet meget beskidt og støvet af at køre på grusveje så jeg måtte klat vaske den på pladsen. Resten af dagen gik med afslapning. Vi tog nogle billeder i Thy lejren efter aftale med beboerne, vi vil ikke offenliggøre billeder med personer på. Vi grillede til aften, næste formiddag skal vi køre hjem.

Tirsdag den 22 maj

Vi stod tidlig op, spiste morgenmad, Aase rydede op og jeg begyndte at pakke ned, vi kørte fra pladsen kl ca 11. Vi afregnede den sidste ekstra dag med lejrchef paret Tommy og Brit, de havde haft pladsen i 2 år. Vejret var flot, 22 grader og sol. Vi var enige om at det var en god tur, vi kommer gerne tilbage til Jammerbugt Camping. Se udvalge større billeder på næste side og se flere billeder på Billed albummet fra turen. www.Album.gjering.dk/jammerbugt_2018 .  På nettet klik på knappen øverst på siden.
Information til os “Turister” om hvordan vi skulle forholde os på pladsen
~ 4 ~

Udvalgte billeder

Plads 81 Jammerbugt

Thy lejren

~ 5 ~
Camping.Gjering.dk

Thy lejren eksempel på hus